Sunday, December 13, 2009

ITIK??


Pening da AKU pikir pasal nak abiskan cepat blajar AKU ni...ble la nak merasa hidup bebas dari asyik bace buku je...naseb bek la sem ni tggl nak setelkan tesis je so xdela penat sangat nak g kelas...huhu tapi AKU pon xpasti sama ada setelah tamat blajar ni leh dapat keje yg betol2 leh wat AKU kaya...boleh ke??ramai org kata jangan memilih keje n aku jgk setuju dgn pendapat tu...tp adakah dengan memilih keje yg ada akan memberi kepuasan dalam hidup kte??hahaha terpulang pada rezeki masing-masing sebenarnya...rezeki Allah melimpah ruah kat dunia ni...tggl kita je yang perlu berusaha tuk dapatkan rezeki itu...AKU da penat perah otak aku ni tuk pikir jalan terbaek nak jadi kaya...sebenarnya dr kecik2 lagi AKU da minat dalam bidang pertanian ngan penternakan...tp xtau nak buat ape...huhu tup2 abg bg suggestion ternak itik telur...lumayan gak klo ternak itik samada tuk daging die or tuk telur die...harga pasaran sebijik telur itik yang da dimasinkan RM0.80....mahal tu!!hehe dan skrg ni AKU semakin bersemangat tuk menjadi usahawan itik telur sebab kat sabah xramai lagi yang buat ternakan itik....hope dgn bisnes ni dapatlah aku memiliki segala yang diidam2kan...hoho

No comments:

Post a Comment